práve ste tu : Automagazín Info pre vodičov Bazometer: R1 - PR1BINA

Bazometer: R1 - PR1BINA

Napísať e-mail Vytlačiť PDF

Odporúčame:

Bazometer: Autoškoly
Bazometer: Reakčná doba vodiča
Bazometer: Lesná a iná zver na cestách
Bazometer: Novinka na diaľnici
Bazometer: Novela zákona
Bazometer: Nespravodlivé pokuty
Bazometer: Bozkávanie sa za volantom
Bazometer: Dopravná nehoda alebo škodová udalosť? BRATISLAVA 28. októbra (WEBNOVINY) - Nie, v nadpise môjho príspevku som sa nepomýlil. PR1BINA je názov úseku rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ktorý bol doteraz chýbajúcim ohnivkom v reťazi priebežne stavaných častí R1 vedúcej od Trnavy do Banskej Bystrice.

Výstavba diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku patrí už dlhšiu dobu k prioritám každého vládneho programu. Z pohľadu vodiča je diaľnica a rýchlostná cesta prakticky rovnocenná komunikácia.

Pre jazdu na obidvoch platia rovnaké pravidlá, rovnaká maximálna povolená rýchlosť 130 km/h, obe majú mimoúrovňové križovatky, odpočívadlá a až na niektoré výnimky aj rovnaké dopravné značenie.

Rozdiel je len v normách dovoľujúcich ostrejšie polomery zákrut a vyššie uhly stúpania a klesania.

Napriek tomu musím vysloviť názor, že úsek rýchlostnej cesty medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami je predsa len výnimočnejší ako ostatné. A to hneď z niekoľkých dôvodov.


JÁN BAZOVSKÝ



Ján Bazovský bol príslušníkom
Policajného zboru a šesť rokov
robil hovorcu Ministerstva vnútra.
Potom niekoľko rokov pôsobil
v cestnej záchrannej a odťahovej
službe. V súčasnej dobe sa ďalej
venuje problematike cestnej
premávky a ako dopravný analytik
svoje postrehy a názory pravidelne
publikuje v rôznych médiách. "Cesta smrti"

Súčasná premávka na ceste 1/65, ktorá je označená aj ako medzinárodná trasa patrí v uvedenom úseku medzi najrizikovejšie a vzhľadom na vysoký počet tragických dopravných nehôd sa dosť často označuje ako „cesta smrti“.

Množstvo neprehľadných zákrut, stúpaní, klesaní, križovatiek a obcí, spomaľovanie premávky nákladnými autami na tejto trase pokúša vodičov takmer k chronickému porušovaniu pravidiel cestnej premávky.

Osobne som ani raz neprešiel medzi Nitrou a Zlatými Moravcami bez toho, aby som nevidel príliš náhliacich sa vodičov hrubým spôsobom porušujúcich pravidlá s množstvom nebezpečných situácií.

Príčinou ich agresie možno boli aj pravidelné dopravné zápchy na vjazde do Nitry z obidvoch smerov na začiatku a konci víkendových dní, príčinou možno boli aj takmer každodenné dopravné nehody spôsobujúce hodinové aj dlhšie zdržania.


Otvorenie úseku R1 - PR1BINA

Otvorenie úseku R1 PR1BINA v piatok 28. októbra v popoludňajších hodinách bolo načasované na predpokladanú mimoriadnu dopravnú záťaž v súvislosti s tradičným cirkevným sviatkom Všetkých svätých.

Aby „všetci svätí“ už nemuseli striehnuť na obávanej ceste smrti majú vodiči k dispozíciu takmer 52 kilometrový úsek bezpečnej komunikácie, ktorá doplnila celkovú trasu medzi Trnavou a Banskou Bystricou v dĺžke 167 kilometrov a skrátila dobu jazdy asi o 20 minút.

Súvislý kamerový dohľad, operatívne riadenie premávky z operačného centra a možnosť okamžitého zásahu pohotovostných pracovníkov údržby cesty pri dopravných nehodách, ale aj pri zhoršených poveternostných situáciách radí PR1BINU k najmodernejším cestám na Slovensku. Hoci povrch cesty vedie takmer 7 kilometrov cez mosty, tieto úseky sú osadené informačnými tabuľami o aktuálnej teplote asfaltu a ovzdušia a vybavené výstražnými svetelnými zariadeniami.


Výnimočnosť nového úseku R1 - PR1BINA

No a výnimočnosť nového úseku R1 spočíva aj v starostlivosti o kvalitu povrchu, ktorý najčastejšie poškodzujú preťažené nákladné vozidlá. Zabudované váhy pod vozovkou zaregistrujú počas jazdy každé preťažené auto a následne ho inteligentné dopravné zariadenie presmeruje z cesty na odstavnú plochu. Aj preto je túžbou všetkých nás vodičov, aby rovnako kvalitných ciest bolo na Slovensku čo najviac.



Rada na záver:

Kým si vodiči zvyknú na nový úsek R1 mali by venovať jazde zvýšenú pozornosť a sledovať dopravné značenie, aby zbytočne neblúdili, v jednosmernej premávke necúvali alebo sa neotáčali. Mali by prispôsobiť rýchlosť najmä na úsekoch, na ktorých môže v zime pri silnom vetre dochádzať k vytváraniu snehových jazykov alebo poľadovice.

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Štatistika

 
Aktuálne máme 124 hosťov prítomný

Počasie

 

Najdete nás aj tu:

 

Slowo.sk na facebook.com

Slowo.sk na Twitter.com


0.012 s.