Železnice plánujú modernizáciu ďalšieho úseku pri Žiline

Vytlačiť

BRATISLAVA 4. októbra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.

Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky (RSE) Žilina.

Financovanie investície majú zabezpečiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava pre súčasné sedemročné programové obdobie do roku 2013. Štátny správca železničnej infraštruktúry predbežne informoval o projekte modernizácie traťového úseku vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že tender predpokladá vyhlásiť v októbri alebo novembri.

ŽSR chcú dať zmodernizovať infraštruktúru pre rýchlosť do 160 kilometrov aj na úseku Beluša - Púchov. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. eur bez dane. Súčasťou stavebných prác, ktoré majú byť tiež financované z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období, bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Pôjde o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v celkovej dĺžke 58,6 kilometra.

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.