práve ste tu : Veda a technika Vesmír Vedci objavili dvojča Zeme

Vedci objavili dvojča Zeme

BRATISLAVA 5. decembra (WEBNOVINY) - Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) v pondelok zverejnil snímku planéty, ktorá dostala meno Kepler - 22b. Informovala o tom agentúra AP.

Hoci jej názov neznie veľmi lákavo, planéta rýchlo dostala prezývky ako Druhá Zem alebo Dvojča Zeme.

Teplota na povrchu planéty je približne 22 stupňov Celzia a mala by sa na nej vyskytovať aj voda.

Kepler - 22b obieha okolo hviezdy, ktorá sa veľmi podobá na Slnko. Jedno obehnutie je však kratšie, trvá iba 290 dní.

"Dvojča Zeme" bola jednou z 54 planét objavených mimo našej slnečnej sústavy, ktoré vedci zaradili do skupiny planét vhodných pre život. Kepler 22-b je približne 2,5-násobne ťažšia ako Zem a vzdialená je 600 svetelných rokov. Keplerov teleskop novú planétu zachytil krátko po svojom spustení v roku 2009. Družicu Kepler vyniesla do vesmíru raketa Delta II v roku 2009. Jej úlohou je hľadať v našej časti Mliečnej dráhy planéty podobné Zemi.

"Merania družice Kepler sú skutočne úžasné," uviedol Alan Boss z Carnegie Institution for Science, ktorý je jedným z autorov výskumu. "Je skutočne vzrušujúce, že tam vonku je planéta, ktorá obieha okolo týchto dvoch hviezd," dodal.