práve ste tu : Veda a technika Príroda Odhalili gén zodpovedný za schopnosť kengúr skákať

Odhalili gén zodpovedný za schopnosť kengúr skákať

BRATISLAVA 22. augusta (WEBNOVINY) - Medzinárodnému tímu vedcov sa vôbec po prvý raz podarilo sekvenovať genóm kengury, pričom odhalili aj gén zodpovedný za schopnosť týchto vačkovcov skákať. Odborníci na čele s Marilyn Renfree z The University of Melbourne skúmali DNA malej kengury druhu Macropus eugenii, pričom o svojich výsledkoch informovali prostredníctvom časopisu Genome Biology.

Kengura Macropus eugenii sa stala po diablovi tasmánskom (Sarcophilus harrisii) a vačici druhu Monodelphis domestica iba tretím vačkovcom, ktorého genóm sa podarilo sekvenovať. "Rozlúštenie genómu tejto kengury nám poskytuje možnosť pochopiť, ako sú vačkovce odlišné od iných skupín cicavcov," uviedla Renfree, ktorá spolu s kolegami objavila aj gény zodpovedné za iné charakteristické znaky vačkovcov. Jedným z nich je napríklad to, že mláďatá kengúr sa rodia veľmi malé, pričom ďalšiu časť svojho vývoja strávia v matkinom vaku. Vedci taktiež skúmali spôsob, akým sa gény kengúr v rôznych štádiách ich života a rôznych častiach ich organizmu zapínajú a vypínajú. Experti dúfajú, že tento výskum pomôže aj pri vývoji nových liekov pre ľudí.

Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.