práve ste tu : Veda a technika Príroda Yutyrannus huali bol najväčším operencom na svete

Yutyrannus huali bol najväčším operencom na svete

BRATISLAVA 5. apríla (WEBNOVINY) - Paleontológovia z Čínskej akadémie vied v Pekingu na čele so Singom Suom popísali doteraz neznámy druh mäsožravého dinosaura z nadčeľade Tyrannosauroidea, ktorý bol s dĺžkou deväť metrov a hmotnosťou 1400 kilogramov zatiaľ najväčším známym opereným živočíchom.

Yutyrannus huali, ako Su s kolegami tohto príbuzného Tyrannosaura rexa pomenoval, žil pred približne 125 miliónmi rokov na území dnešnej čínskej provincie Liao-ning. Objav tohto druh je prvým priamym dôkazom existencie veľkých operených dinosaurov.

Paleontológovia objavili tri takmer kompletné fosilizované kostry Yutyranna, z ktorých dve patrili dospelým jedincom a tretia mláďaťu. Perie tohto druhu pokrývalo takmer celé telo a pravdepodobne slúžilo najmä na reguláciu teploty.

Dospelé jedince však mali na vrchu papule hrebeň z peria, ktorý podľa všetkého používali ako vizuálny signál pri rozmnožovaní alebo súbojoch. Vedci o svojom objave informovali v časopise Nature. Informácie pochádzajú z webstránky www.bbc.co.uk.